Käisime Tartu Mänguasjamuuseumis ja osalesime õppeprogrammis „Teatridetektiivid”. Kõigepealt pidid lapsed end ritta sättima oma nimede tähestikulises järjekorras. Kuna meie lastel on tähestik hästi peas, ei valmistanud see mingit raskust. Järgmiseks jagati lapsed rühmadeks. Ja siis läks lahti…. Koos lahendati maitsemõistatus – Mis on purgis?
Paras pähkel oli salakirja lahendamine. Eriti suurt põnevust pakkus ülesanne, kus tuli luubi, taskulambi ja veekausi abil lugeda paberilt salajane ülesanne ja see ka ära lahendada. Põnevust ja elevust oli laste silmades kaugele näha!
Rollide kaudu tutvusid lapsed selliste mõistetega nagu kostüüm, prožektor, lavastaja, rekvisiit, inspitsent jne. Kõige vahvam oli laste arvates see, et oma rühmaga sai ise välja mõelda etteantud teemal lühinäidendi ja seda ka oma kaaslastele esitada. Nii tuli näiteks Martenil kehastada katkist prožektorit, Oskaril vereplekki, Mikul teatridirektorit ning Ketlinil ja Alandral paanikas lauljaid, kelle parukad olid kaduma läinud. Laste fantaasiamaailm oli värvikas! Nad lähenesid oma ülesannetele loovalt ja julgelt. Saime palju naerda!
Lisaks põnevusele, naljale ja naerule õppisid 2. a klassi lapsed tegema koostööd ja arvestama oma kaaslastega. Õppeprogrammi käigus kordasime ka eesti keeles ja matemaatikas õpitut ning täiendasime sõnavara uute võõrsõnade näol. Oli meeleolukas ja õpetlik päev!